Wróć   polish:Elite:board > dyskusja > motoryzacja > opinie i informacje
opinie i informacje ...na temat auta/motocykla/części oraz pomoc przy zakupie, sprowadzeniu

Odpowiedz
 
LinkBack Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat Wygląd

  #1 (permalink)  
Stare 05.01.2009, 13:13
Avatar crazyperson1
Member
 
Zarejestrowany: Dec 2007
Postów: 44
Postów w giełdzie: 3
Domyślnie BMW e46 330d 2001 - opinie.

Witam.
Mam na oku piękne (moim subiektywnym zdaniem) BMW e46 330d z 2001 (manualna skrzynia biegów). Auto należy do starszego pana (82 tys. przebiegu-pełna dokumentacja), w dodatku znajomego i jeździło we Francji. Tyle tytułem wstępu, teraz moje pytanie: na innych forach często pojawia się opinia, że 3 litrowe silniki disla przed liftem (184 PS) są awaryjne (turbina, pompowtryskiwacze). Jak to się ma do stanu faktycznego? Jakie inne wady silnika/całego auta mogę jeszcze napotkać przy eksploatacji? Czy motor ten jest podatny na podkręcenia (CHIP)? Jakie są przeciwwskazania, by jednak tego nie robić?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.

  #2 (permalink)  
Stare 05.01.2009, 14:27
SpeedLover
 
Zarejestrowany: May 2005
Postów: 2 506
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Zarówno 320d jak i 330d po lifcie są znacznie bardziej dopracowane, także w dziedzinie silników. 330d może być bardziej podatny na awarie przed liftem niż po lifcie.

Takiego auta zazwyczaj nie kupuje się do spokojnej jazdy 50 w terenie zabudowanym i 90 poza. Często bywa tak, że właściciel chce się zabawić.

Przez to może dojść do awarii. Turbosprężarkę można bardzo szybko "załatwić". Łatwiej to zrobić w modelu przed liftingiem. Pompowtryskiwacze. Hmm. Lejąc dobrej jakości paliwo nie powinieneś mieć problemów.

Co do chipu - jak najbardziej. Jest to doładowany silnik wysokoprężny, co jest rajem dla chiptuningu. 200KM zostanie przekroczone bez problemu.

Jeśli chciałbyś czegoś więcej to najprostszy sposób - większa turbina.
__________________
...bo każdy dzień to wyścig...
[؛oƃǝuɹɐuoɾɔɐʇs po ʎzsɾǝıuɾɐɟ ʇsǝɾ doʇdɐl oƃǝzɔɐlp oʇo
180PS || 200PS

  #3 (permalink)  
Stare 05.01.2009, 20:52
Avatar NoonHM
Junior Member
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Postów: 29
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

To i teraz moje pare groszy.

Powiem tak - 3.0d to silnik majstersztyk BMW, ale po liftingu.
184konna wersja pochodzi dobrze, ale musi byc przez całe życie dobrze traktowana, przede wszystkim chłodzona turbina. To jest bardzo bardzo ważne, ponieważ nie w tych silnikach był niedopracowany system olejowania turbiny. Niestety. W liftingu to poprawiono.

Niestety również, w opozycji do kolegi przede mną, uważam, że musisz bardzo uważac z chipem do 184KM. Silnik ten ma potencjał i duży zapas możliwej do wykrzesania mocy, ale poskreślam - jeśli był dobrze traktowany. Jeżeli zdecydujesz się na chip, to uderzaj jedynie do renomowanym firm tuningowych, które zbadają kondycję silnika przed zabiegiem. Będzie to droższa zabawa, ale na pewno tańsza niż niewłaściwy chip i potem wymiana układu wtryskowego.

Teraz subiektywne zdanie na temat samego 330d.
Kocham-ten-silnik! Naprawdę
To najlepszy diesel z jakim miałem do czynienia, sposób rozwijania mocy, elstycznosc przy predkosciach autostradowych itd. niszczy. Konkurencyjny wydaje mi się teraz jedynie 3.0 TDI w Audi. Ten 240konny. MOże nawet teraz już lepszy. Ale nie bez kozery 3.0d BMW była kilkukrotnie silnikiem roku
Przy relatywnie lekkiej budzie 3-series nawet to 184KM przedliftingowej werjsi pozwalają na przemiłą zabawę i skuteczne wciąganie przy wyprzedzaniu bez redukcji.

Jeżeli jesteś w stanie kupic auto z pewnego źródła i z pewną historią, to nie zastanawiaj się dłużej

Turbiny i układy wtryskowe padają tylko, jak auto traktuje się jak wół roboczy. Bądź dla Niej miły, a nie znajdziesz lepszego Diesel'a.

Tyle
__________________

  #4 (permalink)  
Stare 05.01.2009, 23:55
Avatar crazyperson1
Member
 
Zarejestrowany: Dec 2007
Postów: 44
Postów w giełdzie: 3
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Dziękuję za wszelkie opinie...

NoonHM--->mógłbym prosić o kilka wskazówek, jak w takim razie traktować ten silniczek, by wszystko było ołkej? Na co zwrócić szczególna uwagę? Co wolno, a czego nie?

Jeżeli chodzi o firmę tuningującą to myślałem o Masters Tuning. Słyszałem o nich wiele dobrych opinii, jeżeli chodzi o chipowanie. Co prawda wolałbym warsztat, do którego miałbym bliżej (Trójmiasto), ale...

Coraz bardziej przekonuję się do tego autka.

  #5 (permalink)  
Stare 06.01.2009, 02:16
SpeedLover
 
Zarejestrowany: May 2005
Postów: 2 506
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Hmm... Masters...

Uderzaj do nich . Na pewno nie zepsują Ci roboty. Ich specjalizacją są właśnie silniki wysokoprężne. W 330d moc powinna wzrosnąć do ok. 220KM, moment obrotowy w granicach 470Nm - prawie 500Nm to już nie przelewki.

NoonHM - ten silnik jest stworzony do chipa, jak każdy inny turbodoładowany diesel i jak każdy inny do chipa musi być odpowiednio użytkowany.

Jeśli mogę zapytać - w jakiej cenie masz to BMW? Może lepiej poszukać nieco uboższej a poliftingowej wersji, czy to dość dobra okazja cenowa?
__________________
...bo każdy dzień to wyścig...
[؛oƃǝuɹɐuoɾɔɐʇs po ʎzsɾǝıuɾɐɟ ʇsǝɾ doʇdɐl oƃǝzɔɐlp oʇo
180PS || 200PS

  #6 (permalink)  
Stare 06.01.2009, 10:00
Junior Member
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Postów: 15
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Jeżeli to automat,to pamiętaj że większość awari skrzyń jest w zawirusowanych egzemplarzach,pozdrawiam.
__________________
simba808

  #7 (permalink)  
Stare 06.01.2009, 15:43
Avatar crazyperson1
Member
 
Zarejestrowany: Dec 2007
Postów: 44
Postów w giełdzie: 3
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi.

simba808--->skrzynia jest 5-biegowa manualna.

lukiroman--->30 tys zł (pewnie uda mi się nieco stargować) + opłaty (mam nadzieję, że w 5-6 tys się zmieszczę). Według mnie cena jest niezła, a biorąc pod uwagę stan i ilość przejechanych kilometrów oraz fakt, że znam historię tego BMW wręcz dobra (z resztą mówiłem, że to autko od znajomego:P). W dodatku rozłoży mi to na raty, więc... Wyposażenie to: skórzana tapicerka, biksenony (tak, tak-nie same ksenony), tempomat, czujniki parkowania przód i tył, zmieniarka na 6 płyt CD, trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, w środku drewno, 18" koła, elektryczne lusterka, elektryczne szyby, ABS itp... Autko pachnie jeszcze nowością więc pod tym względem jest naprawdę świetne. Martwił mnie jedynie ten silnik...

lukiroman--->mógłbyś polecić jakąś firmę zajmującą się chiptuningiem na Pomorzu? Mastersi są podobno naprawdę nieźli jeśli chodzi o przyrost mocy (z tych silników wyciągają nawet 230-235 koni) i jakość samej usługi, ale może w Trójmieście jest równie dobra firma, o której po prostu nic nie słyszałem.

Pozdrawiam.

  #8 (permalink)  
Stare 06.01.2009, 21:58
Avatar NoonHM
Junior Member
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Postów: 29
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Cenne uwagi się sypią, rzeczowe wypowiedzi Mało tutaj takich tematów.

W każdym razie - na Pomorzu niestety nie ma żadnej sprawdzonej firmy, którą mógłbym Ci polecic. Wiem co mówię, bo sam z Wybrzeża jestem
Sam wirusowałem auta w Zastecu w Łodzi (ul. Puszkina) - polecam chłopaków z pełną odpowiedzialnością. Są naprawdę dobrzy i przyjaźnie nastawieni.
Znajomi robili też auta w V-Techu no i oczywiście u Mastersów. Same dobre opinie.

Co do użytkowania 330d.
Myślę, że najważniejsze to to, co przy każdym turbodoładowanym silniku, czyli - chłodzenie turbiny. Po forsownej jeździe zostaw auto przed wyłączeniem na 2-3minuty na luzie, niech pochodzi i się schłodzi. Nie pałuj silnika na zimno. Jak chcesz przycisnac, to najpierw niech rozgrzeje się silnik, a potem daj czas jeszcze na rozgrzanie oleju. No i najważniejsze - nie odpalaj silnika wysokoprężnego wciskając gaz (otwierając przepustnice), ani nie gaś go tuż po wkręceniu na obroty (b.częste zjawisko, niestety szkodliwe).

Poza tym mów do Niej, rozmawiaj, przytulaj, pieśc, dotykaj, muskaj, całuj i traktuj z sercem

EDIT:
Zapomniałem jeszcze dodac - przy okajzi pierwszego przeglądu po zakupie wymien profilaktycznie termostat. I generalnie lepiej skocz do ASO, bo to pare groszy tylko drożej, a niestety mam za sobą przykre doświadczenia z termostatami kupowanymi poza ASO - czasem rozne wersje tego samego silnika mają inną temperaturę otwierania. To ważne.
__________________

  #9 (permalink)  
Stare 07.01.2009, 01:29
SpeedLover
 
Zarejestrowany: May 2005
Postów: 2 506
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Hmm... Dobrze szukając w tych 36tys. wyrobiłbyś się z modelem poliftingowym. No ale jeżeli znasz w pełni historię i rozłoży Ci zakup na raty (jeśli Ci na tym zależy) to warto.

Co do firm, które są wysoko wyspecjalizowane szczególnie w dziedzinie chipowania z osiąganiem dobrych programowych wyników.

Z Warszawy warto wybrać się do Masters (al. Jerozolimskie 228)
lub Diagtronika (jest w Jankach, Wspólna 19).

Z czystym sumieniem mogę Ci polecić jeszcze Dynosoft oraz CompSport. Niestety CompSport to Bielsko-Biała (Ul. Cieszyńska 45), a DynoSoft Wrocław (Grobla Kozanowska 28) i Katowice (ul. Gromadzka 36l). Również mają świetne wyniki, w szczególności DS.

Mogę jeszcze Ci polecić Gekocars z Poznania (ul. Główna 23), ale na pewno ich wyniki będą słabsze - leciutki program.

Pierwsza i podstawowa sprawa - przed chipem shamuj pojazd, a po chipie po raz kolejny. Większość ludzi tego nie robi, a potem chwali się "sczipowaną furą", a tak na prawdę ich efekty mogą być marne.

W Trójmieście IMO nic nie znajdziesz godnego uwagi. Lepiej udaj się do Warszawy do Mastersa lub Diagtronika, porozmawiaj, ustal szczegóły - zrobią tak jak zechcesz. Tam Ty jesteś klientem i robią wszystko pod Twoje oczekiwania. I jeśli znajdą jakieś nieprawidłowości to nie będą na siłę pakować chipa, tylko Ci o nich powiedzą.

Firmy, które Ci wymieniłem są prawdopodbnie najlepszymi w Polsce w tym fachu. Najpierw do nich zadzwoń to dowiesz się wszystkich szczegółów.

Tylko pamiętaj - po chipie auto będzie jeszcze mocniejsze. Jeszcze bardziej będziesz musiał troszczyć się o turbinę - według zasad NoonHM'a.
__________________
...bo każdy dzień to wyścig...
[؛oƃǝuɹɐuoɾɔɐʇs po ʎzsɾǝıuɾɐɟ ʇsǝɾ doʇdɐl oƃǝzɔɐlp oʇo
180PS || 200PS

  #10 (permalink)  
Stare 08.01.2009, 10:47
Junior Member
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Postów: 16
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: BMW e46 330d 2001 - opinie.

Mastersa również mogę polecić z czystym sumieniem!
A o turbo diesla trzeba dbać przed i po chipie. Bo jeśli coś mu nie domaga to po chipie wyjdzie to błyskawicznie.

Taki mały OT:
W sumie był taki pacjent ostatnio Audi TT 1.8T 180km, przyjeżdża i mówi, że mu nie ciągnie hihi, no to na kanał, odpalamy a tam turbo świeci po wyjęciu obrazek był piękny cały korpus popękany, wnętrze przemielone.
zregenerować się nie dało więc musiał na inna 2,5k PLN wyłożyć i teraz już chłodzi turbo. Bo jak sam stwierdził nie wiedział, że tak trzeba i poprostu bezpośrednio nawet po ostrej jeździe wyłączał od razu samochód.
Odpowiedz

Szybka odpowiedź
Antispam, complete the task: 
 
Wiadomość:
Opcje

Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BBCode jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony


Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post/autor
BMW E46 320D - opinie - na co zwracać uwagę przy zakupie Lucky opinie i informacje 3 10.12.2008 23:24
BMW 318i E46 vs Audi A3 1.8 benzyna karol8892 opinie i informacje 2 11.08.2008 23:44
BMW E46, [opinie] PiXmAn opinie i informacje 13 19.01.2008 01:59


Wszystkie czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polskie wsparcie vBulletin
1417061914

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327