Wróć   polish:Elite:board > dyskusja > motoryzacja > problemy
problemy techniczne, obsługa, przepisy, prawo jazdy, rejestracja

Temat zamknięty
 
LinkBack Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat Wygląd

  #1 (permalink)  
Stare 11.01.2008, 00:56
Junior Member
 
Zarejestrowany: Mar 2007
Postów: 18
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Seicento 1,1

Ponieważ co warsztat to inna sprawa a o cenie to już nie wspomnę postanowiłem zapytać na forum. Czy w seicento 1.1 benzyna gaz 150 tys przebieg przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować głowice???
Pytam ponieważ jedni mówią że jak bez planowania to sie w ogóle za robotę nie biorą a inni twierdzą że to jest nie potrzebne nie oglądając w ogóle głowicy.
może sie ktos wypowie na ten temat.

  #2 (permalink)  
Stare 11.01.2008, 08:04
Avatar Rafael22
Emerytowany moderator
 
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: woj. Podkarpackie
Postów: 2 216
Postów w giełdzie: 3
Wink Odp: Seicento 1,1

Planowanie (frezowanie) głowicy robi sie wyłacznie wtedy gdy została uszkodzona powierzchnia dociskajaca uszczelke podglowicowa.
Przyczyny:
- wzery korozyjne, spowodowane lokalnymi nieszczelnosciami np drobne wady uszczelki
- odksztalcenie powierzchni uszczelniajacej spowodowane naprezeniami wewnatrz materialu glowicy wywolane naglymi zmaianami temperatur lub spowodowane nierownomiernym dokreceniem srub mocujacych (czyli bez urzycia klucza dynamometrycznego)
- male pekniecia

Planowanie glowicy niektorzy tez robia zeby podniesc sobie osiagi, poniewaz obnizenie glowicy spowoduje wzrost stopnia sprezania.

A jak koles twierdzi ze trzeba planowac glowice bez patrzenia na nia to znaczy ze chce z ciebie zedrzec kase. Za jaja takiego mechanika i na latarnie

  #3 (permalink)  
Stare 11.01.2008, 16:10
Junior Member
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Postów: 10
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

Planowanie głowicy, albo inaczej "zabielenie" zawsze po zdjęciu jej z bloku silnika! Nigdy nie jest ona równa, koszt takiej operacji to ok. 30 do 50zł (mozna przełknąć), i znacznie mniejszy % ew. nieszczelności po złożeniu silnika, planuj chłopie i się nie zastaniawiaj, tak się to własnie robi, jeżeli mechanik powiedział że bez planowania do tego się nie zabiera, to dobrze Ci powiedział

  #4 (permalink)  
Stare 12.01.2008, 13:18
Avatar Rafael22
Emerytowany moderator
 
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: woj. Podkarpackie
Postów: 2 216
Postów w giełdzie: 3
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

Koles gdzies ty wyczytal ze planowac glowice trzeba za kazdym razem jak sie ja zdejmie????????? ty myslisz ze ile razy mozesz planowac glowice?? mozna max o 3 mm i to w pewnym momencie bedziesz musial szlifowac tez gniazda zaworowe itd. Wiec cena bedzie wieksza. Nie ma potrzeby planowac glowicy po kazdym jej sciagnieciu, jezeli byla dokrecana kluczem dynamometrycznym z odpowiednia sila to sie nie odksztalci. To tak jak bys powiedzial ze jak wymieniasz pierscienie to musi sie honowac tuleje cylindryczne, glupota bez potrzeby tego sie nie robi, a zeby sprawdzic czy glowica sie odksztalcila to sprawdzasz to na plycie traserskiej, a tuleje srednicowka mikrometryczna.

  #5 (permalink)  
Stare 13.01.2008, 13:40
Junior Member
 
Zarejestrowany: Mar 2007
Postów: 18
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

Ja myślę ze to jest tak nie można stwierdzić że głowica jest do planowania jak się jej nie widzi. A co pytałem w warsztatach to jeden powiedział że się nie bierze za wymianie uszczelki bez planowania, drugi że szkoda roboty bo może na nowy wywalić bez planowania. A ja zaprowadziłem auto do znajomego i mam odebrać zrobione. Następnym razem (mam nadzieje że go nie będzie tzn że autko nie nawali) to będę pisał na pisał na forum i może da sie naprawić przez neta
Dzięki za porady każdy na trochę racji.
Nie wiem jeszcze co zrobić z rozrządem auto jest rozebrane to tak przy okazji wymienić pasek z napinaczem czy sam pasek a może wcale? Na tym rozrządzie jest 40 tyś.

  #6 (permalink)  
Stare 13.01.2008, 15:16
Avatar Rafael22
Emerytowany moderator
 
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: woj. Podkarpackie
Postów: 2 216
Postów w giełdzie: 3
Wink Odp: Seicento 1,1

Kolego proponowal bym Ci sciagnac sobie ksiazke:
Sam naprawiam FIAT SEICENTO napewno ci sie przyda
Kod:
http://peb.pl/motoryzacja/200183-instrukcje-obs-ugi-do-aut.html

  #7 (permalink)  
Stare 13.01.2008, 15:51
Junior Member
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Postów: 10
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

do Marcel mg, splanuj głowicę przed montażem i nie zastanawiaj się 5 minut, tak to się robi. Do Rafael 22: mądrości które wypisujesz o np. gniazdach zaworowych, pokazują że dysponujesz właśnie wiedzą książkową i do w dodatku źle chyba doczytaną. Głowicę można szlifować do znacznie większej głębokości, mógłbym podać Ci kilka przykładów ze sportów samochodowych i nie uwierzyłbyć co się robi z głowicami i jak dużo można z nich zebrać, ale to sport ok, natomiast w normalnym użytkowaniu auta i przy próbie naprawy silnika można przeszlifować ją znacznie bardziej niż wartość którą podałeś, w sklepach z częściami są np. uszczelki pod głowicę o różnej grubości, w zależności od tego jak bardzo planowana była ta głowica, ale Ty tego nie wiesz, więc przestań pouczać innych, skoro sam nie ubrudziłeś ręki w smarze i nie wymieniłeś nawet jednej. Dodam tylko jeszcze że remontu silnika i naprawy generalnej głowicy co wiąrze się z jej demontażem nie wykonuje się 5 czy 10 razy z regóły ze 3 w całym jego żywocie albo w ogóle, a trzykrotne planowanie głowicy wytrzyma każda.

  #8 (permalink)  
Stare 13.01.2008, 17:42
Avatar Rafael22
Emerytowany moderator
 
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: woj. Podkarpackie
Postów: 2 216
Postów w giełdzie: 3
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

Koles pierdzielenie takie ze nigdy nie wymienialem uszczelki pod glowica jest bledne i to ze nie ubrudzilem sobie rak smarem, poniewaz skonczylem zawodowke i technikum o profilu mechanik samochodowy i nie jedno auto naprawialem. Po przekroczeniu pewnej wartosci musi sie szlifowac gniazda zaworowe poniewaz bedziesz mial prawdopodobienstwo kolizji zaworow z tlokiem, wiec niemow ze pisze glupoty, w stuningowanych autach tak robia bo nie poto planuja glowice zeby dawac grubsza uszczelke tylko zeby obnizyc glowice i zwiekszyc stopien sprezania. A to ze sa grubsze uszczelki to swoja droga. Ale ja tlumaczylem ze zbedne jest planowanie glowicy bez potrzeby za kazdym razem jak ja zdejmiesz, a zdejmuje sie chyba nie musze pisac kiedy, nie tylko podczas regeneracji silnika i glowicy ale widac to w twoich gazetkach nie pisze, przewaznie to ponad 4 razy :P w calym zyciu silnika.
To ze 3 razy wytrzyma glowica planowanie to ja wiem. Moze i sie z ta wartoscia z lekka walnolem bo nie sprawdzilem w ksiazce tylko pisalem z glowy :P co nie zmienia faktu ze sie planowania nie robi za kazdym razem.

  #9 (permalink)  
Stare 13.01.2008, 23:19
Junior Member
 
Zarejestrowany: Mar 2007
Postów: 18
Postów w giełdzie: 0
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

Ale się rozkręciliście Panowie.
No to jak planować czy nie?

Już z planowane teraz poskładać i jak wyżej pisałem rozrząd wymieniać?

  #10 (permalink)  
Stare 14.01.2008, 11:10
Avatar Rafael22
Emerytowany moderator
 
Zarejestrowany: Oct 2007
Skąd: woj. Podkarpackie
Postów: 2 216
Postów w giełdzie: 3
Domyślnie Odp: Seicento 1,1

O terminie wymiany paska rozrzadu jasno mowi instrukcja obslugi. W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, a naj lepiej co 60 000 km. Żywotność paska rozrządu określa nie tylko przebieg, ale i wiek samochodu. Jeśli ktoś w ciągu 5 lat przejedzie zaledwie 40 000 km i tak będzie musiał wymienić przynajmniej sam pasek rozrządu.
Popularna wymiana paska rozrządu praktycznie zawsze oznacza wymianę wybranych elementów, które z nim współpracują. Najczęściej oprócz paska wymieniamy:
1. Rolkę napinającą (napinacz)
2. Rolkę (rolki) prowadzące
3. Uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego
Czasem zdarza się, że trzeba wymienić także koła zębate z którymi współpracuje pasek oraz pompę cieczy chłodzącej jeśli jest napędzana paskiem zębatym.
W wielu samochodach naciąg paska rozrządu reguluje się za pomocą pompy cieczy chłodzącej. Na ogół wymiana rozrządu jest dobrym pretekstem do wymiany owej pompy lub samych uszczelek.
W najtańszych samochodach wymiana wszystkiego co jest związane z rozrządem wraz z kosztami robocizny zamyka się w kwocie ok. 300 - 400 zł. W autach najbardziej skomplikowanych potrzeba na to nawet grubo powyżej 1500 złotych.
UWAGA jezeli mamy zębaty pasek rozrządu to jesli nie mamy doswiadczenia to nie wymiwniamy go sami!!! poniewaz walniecie sie podczas wymiany paska chociaz o jeden zabek spowoduje przestawienie faz rozrzadu.
Tak samo nie mozna odpalac samochodu na hol, może to sie skończyć tym ze zawory beda mialy bliskie spotkanie z tłokami, może to sie zakończyć remontem silnika.


Sciagnij sobie ta ksiazke do swojej bryczki i poczytaj co kiedy i jak wymienic:
Kod:
http://rapidshare.com/files/76248193/Sam_Naprawiam_FIAT_SEICENTO_PL_up_by_dunaj2.rar
Powodzenia
Temat zamknięty

Tagi
glowica seicento

Szybka odpowiedź
Antispam, complete the task: 
 
Wiadomość:
Opcje

Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie
Wygląd

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BBCode jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony


Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post/autor
Seicento 900 czy 1.1 kozi39 opinie i informacje 4 01.10.2007 13:05
Opinie Odnosnie Seicento kozi39 opinie i informacje 9 03.03.2007 22:54


Wszystkie czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 3
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.5.2
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polskie wsparcie vBulletin
1409622635

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345