Mam radiówkę.
z antena jest zespolony router firmy mikrotik, internet mam od prywaciarza.
Idzie on kabelkiem do mojego lapka i wszystko śmiga.
Mowie ze jestem zielony, i trzeba mi wytlumaczyc jak krowie na granicy co gdzie i jak zrobic.
Kupiłem drugi router pentagram cerberus 6381 -3 bo chciałem mieć wifi w domu. Jak sie okazało niepotrzebnie go kupilem (uslugodawca mi to powiedzial ze za pomoca jego ruthera (tego mikrotika) juz moglem sobie w domu wifi zrobic, ale powiedzial ze jak juz kupilem ten to na pewno da sie go tak skonfigurowac zeby ten zakupiony robil za "rozsylacza" wifi), no ale mniejsza z tym. Skoro już wydałem te 170 zl to musze go ustawic tak zeby dzialal.
Podpinam, kabelek z ruthera mikrotronik w wejscie WAN routera cerberusa i chce zeby bylo tak jak na rysunku i zeby to działało:

(przepraszam ze tak niedbale, ale juz nie mam nerwow do tego)
Pan uslugodawca powiedzial ze musze skonfigurowac cerberusa tak zeby robil za jakis (fonetycznie) "bridżet". Nie wiem wtf.
siec juz sobie ustawilem ale ten cerberus jakos w ogole nie dostaje pakietow z routera mikrotik, bo problem wyglada tak ze jak podpinam kabel z cerberusa do kompa stacjonarnego to jest napisane "brak polaczenia z internetem".
Prosze mi powiedziec jak krowie na granicy w ktora zakladke mam wejsc i co wpisac.
dodam tez ze poprzez przegladarke wchodze na routera mikrotika (gdy jest on bezposrednio polaczony kabelkiem do komputera) za pomoca adresu 192.168.1.254
a do cerberusa za pomoca (gdy mikrotki jest podlaczony do cerberusa, a cerberus do kompa, tyle ze internet wtedy nie dziala) 192.168.1.100
Jesli podlaczone jest tak jak na rysunku (ten moj rysunek z painta) nie moge dostac sie do mikrotika, wiec wniosek jest prosty, jakos musze ustawic cerberusa zebym mogl korzystać z mikrotika (tym samym z interetu)
bo jak mikrotki jest bezposrednio podlaczony do kompa to internet smiga, a gdy mikrotik podlaczony do cerberusa, a cerberus do kompa to internetu nie ma.